◾️پشت قاسم به دعای رفقا و پدر و مادرش قرصه
(شفاعت والدین نسبت به فرزندشان)

✔️نوجوان عاشورایی در مسیر رشد و حرکتش برای رسیدن به درجه سربازی و سرداری امام زمان علیه السلام، باید اهل تلاش و سختی کشیدن باشد. در جاده تقوا حرکت کند و وارد جاده خاکی ها نشود.
اما با وجود این مراقبت شخصی، لغزش هایی برای انسان پیش می آید. توبه و جبران آن لغزش ها به جای خود موجب پاکی انسان می شود.
◾️در مرحله بعدی خدای مهربان اجازه داده اند تا از دیگران و مؤمنین پیرامون خودمان برای کمک استفاده کنیم. دعای دو رفیق برای یکدیگر، انجام کار خیر به نیت دوست و آشنا، و شفاعت در دنیا و آخرت از جمله دست گیری های نوجوانان از یکدیگر می تواند باشد. در آیه قرآن خدای متعال تقوای الهی داشته باشید و برای رسیدن به قله های بندگی «وسیله» بیاورید.

?يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ ابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسيلَةَ وَ جاهِدُوا في‏ سَبيلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُون‏ – مائده آیه 35
◾️کار خوب شما، یک لیوان آب دست تشنه ای دادن، یک میانجی گری بین دو تا رفیق که با هم قهر هستند، دعای دیگران برای شما و … همه «وسیله» می شوند برای بهشتی شدن و خوشبختی من و شما. البته که مهم ترین وسیله، شفاعت و عنایت اهل بیت علیهم السلام است.
اربعین را ببینید … یکی از آداب اربعین و «سبک زندگی اربعینی» این است که در مسیر دست دیگران را بگیریم.
در مسیر پیاده روی هم احساس می کنند یک خانواده اند. «در زیر خیمه اش، همه یک خانواده ایم».

مرکز نوجوانان فاطمی, [۲۵.۰۷.۲۳ ۱۳:۰۲]
[در پاسخ به مرکز نوجوانان فاطمی]
◾️درست مثل پدر و مادری که فرزندشان را جزو وجود خود می دانند. فرزندان نیز همه هستی شان والدینشان است.

✔️نوجوان های عزیز، روی دعای پدر و مادرتان خیلی حساب کنید. التماسشان کنید تا دعاتان کنند. آنها واسطه خوبی می توانند باشند برای عاقبت به خیری شما.

◾️در نقل ها هست که امام حسین علیه السلام با اینکه جناب قاسم علیه السلام چند باری اجازه برای جنگ خواسته بودند، اما اذن نمی دانند. شاید بخاطر اینکه قاسم یادگار برادرجانشان، امام حسن علیه السلام بود.
✔️نمی دانم شاید وساطت خود امام حسن مجتبی علیه السلام موجب شد تا اباعبد الله الحسین علیه السلام اذن میدان بدهند …