◾️دو بازوبند برای قاسم امام زمان علیه السلام
(صبر و نماز، قوت دهنده به نیروی نوجوان)

?وقتی که بدن از بیماری نجات پیدا می کند، به جهت ضعف آن نیاز به تقویت دارد.

?گناه هم دل و قلب را ضعیف می کند. بعد از توبه نیاز است تا روح و قلب تقویت شوند.
?نوجوانی که می خواهد جزو نسل قاسم باشد، دو بازوبند دارد که به کمک آنها هر روز قوی تر از دیروز می شود.

✔️بازوبند اول: صبر
نوجوانی که با ورود به ماه محرم توبه واقعی کرده است، باید از این پاکی و زلالی خود مراقبت کند. صبر در مقابل گناه، یکی از مهم ترین مسیر هایی است که باید نوجوانان عزیز در آن قدم بردارند.
✔️چطور در مقابل گناه صبر داشته باشیم؟
۱. هیچ گناهی را کوچک نشماریم. یکی از شگردهای شیطان برای برگرداندن انسان به باتلاق گناه، این است که قدم به قدم او را به گناه نزدیک می کند. گناه را در نظر انسان کوچک می کند.

۲. نگذاریم مقدمات گناه فراهم شود. مثلا خلوت ها مرتعی است که احتمال گناه در آن زیاد است. باید خلوت ها را مدیریت کرد.
۳. اگر هم دچار گناه شدیم، در همان ابتدای حرکت، برگردیم. گناه مثل گلوله ای برفی است از بالای ارتفاعی حرکت داده می شود. هر چه دیرتر جلوی گلوله برفی را بگیریم، بزرگ تر می شود و سرعت حرکتش هم بیشتر می شود.

✔️بازوبند دوم: نماز
نماز، سوخت حرکت یک نوجوان جهادی است. اگر پایبند به نماز اول وقت باشیم، دو اثر در ما کم کم نهادینه می شود؛ یکی اینکه به آرامش رسیم، و دوم اینکه قدرت و بازو برای مبارزه با گناه و آلودگی پیدا می کنیم.
به جهت اثر ویژه و بی بدیل نماز در ساختمان وجودی یک بنده، شیطان با تمام وجود تلاش می کند نماز خواندن را برای نوجوان و جوان و حتی بزرگ ترها سخت و نشدنی و بی فایده جلوه می دهد.
البقرة : 45 وَ اسْتَعينُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاةِ وَ إِنَّها لَكَبيرَةٌ إِلاَّ عَلَى الْخاشِعين‏

◾️حسین جان ما اعتراف می کنیم که گاهی حتی بعد از توبه هم لغرش هایی داشته ایم. آمده ایم زیر پرچم شما، در خیمه شما نفس بکشیم و به دست شما قوی شویم.
آقاجان، شما با رفتار خودتان در کربلا به ما درس صبوری دادید. درس اقامه نماز دادید.
در بزرگی و ایثار و مهربانی شما همین بس که برای هدایت و عاقبت به خیری ما دست اهل و عیان و فرزندانتان را گرفتید و وارد سرزمین کرب و بلا شدید …