? توابین اون جماعتی بودند که بعد از آنیکه حادثه کربلا اتفاق افتاد
امام حسین علیه السلام عزیزِ دل پیغمبر صل الله علیه وآله وسلم
با آن وضع به شهادت رسید و آنها همه اتفاق افتاد به جوشش آمدند……
«مقام معظم رهبری»

بسمه تعالی

موضوع : قیام توابین

ارسال اثر : خانم فردوسی ( خادمیار رسانه )

**********************************************************

یک قرن و اندی سال از آن واقعه می گذرد . واقعه ای دردناک که تا ابد ، گریستن برای آن، حقیر و ناچیز است . ظهر آن روز داغ ، بهترین و دوست داشتنی ترین بندگان ناب خدا ، در میدان عشق و عشق بازی ، صحنه های عاشقانه ای را رقم زدند که در تاریخ بشر جاودانه گشت و جهان جز سر خم کردن مقابل آن چاره ای دیگر نداشت.

 در پاسخ به ندای هل من ناصر ینصرنی، برخی لبیک گویان به گرد امامشان آمدند و برخی نیز با مهری که به دهان و گوششان خورده بود ، هرگز ندا را نشنیدند . در این میان اندک افرادی ، به علت تعلل و ترس از  مرگی که خواه ناخواه همه را در آعوش می کشد ، به یاری امام نیامدند . همین افراد تازه بعد از شهادت امام و تغییر یافتن مسیر تاریخ ، غبطه خوردند و  ندامت سراسر وجودشان را در بر گرفت که چه دُرَ گرانبهایی از دست داده اند و از چه قافله ی عشقی جا مانده اند. یکی از این نهضت های صورت گرفته ، توابین بودند که بعد از شهادت حضرت بر آن شدند که انتقام خون پاک و ناحق بر زمین ریخته شده را از دشمنان خدا بگیرند.این قیام در سال ۶۵ هجری قمری به فرماندهی سلیمان بن صرد خزاعی و توسط برخی شیعیان در کوفه در مقابل لشکر شام شکل گرفت  وبعد از جنگی ۴ روزه و با کشته شدن بسیاری از نیروهای توابین خاتمه یافت. و بقیه سپاه به فرماندهی رفاعه بن شداد عقب نشینی کردند . هر چند که از آثار قیام ثارالله تشکیل گروه هایی منسجم برای دفاع از حریم آل الله بود ، ولیکن آنها نیز گاهی با شکست مواجه می شدند ‌. توابین قیام کردند و مختار نیز کمی بعد پا به صحنه ی جنگ گذاشت اما چه حیف که دیر آمدند . چه حیف که آن روز حتی یک نفر هم می توانست به عنوان یک نیروی جنگی به یاران خدا یاری برساند .

خدا کند که ما نیز هنگام قیام مهدی (عج) تعلل نکینم ، خداکند هنگامی که ندای هل من ناصر ینصرنی به گوشمان می رسد در خواب غفلت نباشیم و به موقع وارد میدان شویم .

که همیشه هم صبر و تامل  و استخاره سودمند نیست .

گاهی یک حسابرسی بی جا میتواند عاقبت زندگی مان را تغییر دهد.

?????
جوان نو؛ رسانه اختصاصی نوجوانان فاطمی
آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها